batni obročki

Če imate probleme, napišite in vam bomo svetovali, če imate nasvete, jih povejte tudi drugim,.....

Moderator: uredniki

Uporabniški avatar
Marcel
Ornk hroščar
Prispevkov: 254
Pridružen: Ponedeljek 21.2.2005 18:48:58
Kraj: Celje

batni obročki

Odgovor Napisal/-a Marcel »

a ma kdo mogoče podatek kolik�nja mora bit re�a pri 1600 ko da� sam batni obroček v cilinder tam kjer je obroček sklenjen?
Ni ga čez starga nemca!(motor al pa auto)
Uporabniški avatar
Marcel
Ornk hroščar
Prispevkov: 254
Pridružen: Ponedeljek 21.2.2005 18:48:58
Kraj: Celje

Odgovor Napisal/-a Marcel »

a noben ne ve?
Ni ga čez starga nemca!(motor al pa auto)
CRC
Ornk hroščar, k skoz tle visi
Prispevkov: 372
Pridružen: Ponedeljek 7.11.2005 18:29:23
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a CRC »

2 do 5 stotink MM, to je tolk da bi se ti moral zdet sklenjen
Vlado
Pripravnik za oldtimer hroščarja
Prispevkov: 596
Pridružen: Torek 22.3.2005 13:51:07
Kraj: MARIBOR

Odgovor Napisal/-a Vlado »

Bug Customs napisal/-a:2 do 5 stotink MM, to je tolk da bi se ti moral zdet sklenjen

Jaz imam druge podatke!

prva mera je za nov cilinder druga je pa kritična meja.

1.tesnilni obroček: 0,30-0,45mm ; 0,90mm

2.tesnilni obroček: 0,30-0,45mm ; 0,90mm

oljno posnemalni obroček:0,25-0,40mm ; 0,50


Meri se 4-5mm pod spodnjim robom cilindra. :!:


2 stotinki se mi zdita neumnost. Materjal se raztegne bolj kot za 2 stotinki, kar bi pomenilo, da postane obroček preprosto prevelik. Za kaj takega �e pa nisem sli�al. :D[/i]
CHAPTER Štajerska!!!
CRC
Ornk hroščar, k skoz tle visi
Prispevkov: 372
Pridružen: Ponedeljek 7.11.2005 18:29:23
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a CRC »

podatki so preverljivi mora� upo�tevat da se cilinder razteguje boljkot obroček. Tvoje mere so kritične ,moje novi materjali po standardu.
Vlado
Pripravnik za oldtimer hroščarja
Prispevkov: 596
Pridružen: Torek 22.3.2005 13:51:07
Kraj: MARIBOR

Odgovor Napisal/-a Vlado »

Navedel sem podatke iz knjige Reperatur leitfaden kaefer 11-13-15 Ausgabe Juli 1975.

Nimam se namena prepirat kaj se bolj raztegne cel cilinder v premer ali obroček v dol�ino.Vendar moje mnenje je in tudi logično je da se bolj razteguje obroček. :wink:
CHAPTER Štajerska!!!
VeeDub
Ornk hroščar, k skoz tle visi
Prispevkov: 328
Pridružen: Petek 6.1.2006 19:32:23
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a VeeDub »

aljazkrebs napisal/-a:Navedel sem podatke iz knjige Reperatur leitfaden kaefer 11-13-15 Ausgabe Juli 1975.

Nimam se namena prepirat kaj se bolj raztegne cel cilinder v premer ali obroček v dol�ino.Vendar moje mnenje je in tudi logično je da se bolj razteguje obroček. :wink:
zakaj?
VeeDub
Ornk hroščar, k skoz tle visi
Prispevkov: 328
Pridružen: Petek 6.1.2006 19:32:23
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a VeeDub »

speedy, kar si ti povedal ni logika, temveč matematika. Sicer pa obstajajo formule za raztezanje, ter razteznostni koeficienti, tako da logika nima kej preveč tuki zraven iskat, ampak čista fizika.
Uporabniški avatar
Marcel
Ornk hroščar
Prispevkov: 254
Pridružen: Ponedeljek 21.2.2005 18:48:58
Kraj: Celje

Odgovor Napisal/-a Marcel »

naj �e js dam svoje mnenje ki pa je takole: Cilinder je odlitek obroček je pa predhodno toplotno obdelano jeklo in se �e tu razteznosti je morejo primerjat ostalo pa mislim da bi kak strojni in�inir mel kaj za povedat :wink:
Ni ga čez starga nemca!(motor al pa auto)
Vlado
Pripravnik za oldtimer hroščarja
Prispevkov: 596
Pridružen: Torek 22.3.2005 13:51:07
Kraj: MARIBOR

Odgovor Napisal/-a Vlado »

No kakorkoli smo kr globoko zabredli s temi raztezki. :D

Moje mnenje, bodočega strojnega in�inerja(upam) je sledeče, da je primerjava med med raztezkom obročka in cilindra nesmilselna. Nikakor nam ne da odgovora kak�na je pravilna razdalja med koncema obročka v cilindru.

Raztezek se računa glede na volumen. Večji volumen ima cilinder zato se logično bolj raztegne. Ampak sama oblika in gradnja je obročka omogača le temu raztezek v njegovo dol�ino(kar cilindru ni omogočeno). Tako topel obroček zmanj�a re�o med svojima koncema. Vsekakor je točne cifre te�ko izračunat, saj ne poznam niti materjala cilindra niti obročka kaj �ele temperaturne spremembe. Vsekakor se pa obroček raztegne za več kot 2 do 5 stot v dol�ino, kar bi pomenila da bi obroček postal preprosto prevelik in bi se recimo zlomil.
Z časom (obrabo) je cilndra v premer vedno več in obročka v debelino(tlorisno) vedno manj zato je re�a vedno večja. Ko preide do mere 9 centlov je krtična meja za menjavo.

Zato se je morda Marcel najbolje zanesti na moje mere, ki so prepisane iz knjige za obnovo VW motorjev. Me pa zanima kako uspe ljudem zmerit če je re�a prava, če je leta velika 2 stoti. Se opravičujem ampak moji �pijoni ne potegnejo tako daleč :D



S tem postom nekako blatim svojega izpred par dni nazaj. Komaj danes sem si vzel čas in v miru napisal kaj sem �elel tam zgoraj povedat.Torej da, obseg obročka se bol poveča kot notranji obseg cilindra :D
CHAPTER Štajerska!!!
Vlado
Pripravnik za oldtimer hroščarja
Prispevkov: 596
Pridružen: Torek 22.3.2005 13:51:07
Kraj: MARIBOR

Odgovor Napisal/-a Vlado »

Speedy napisal/-a:Saj moj osnovni poklic je kovinarski, to da se kovine pri segrevanju raztegujejo je fizikalni pojav, da pa se obroček, ki je dalj�i (če izmeri� obseg je večji kot fi bata ) bolj raztegne (v dol�ino in ne �irino) kot bat, ki je manj�i - premer, je pa logika, 8)

Bat je ob vrhu kjer sedi obroček mnogo manj�i kot ob korenu bata. zato prihaja do razlike v obsegu. Tukaj se gre obroček glede na cilinder in ne glede na bat. :wink:

Bat je grajen trapezoidno, kar pomeni da je zgoraj manj�ega premera kot ob korenu. Zato se bati zmeraj merijo na korenu.
CHAPTER Štajerska!!!
Uporabniški avatar
Marcel
Ornk hroščar
Prispevkov: 254
Pridružen: Ponedeljek 21.2.2005 18:48:58
Kraj: Celje

Odgovor Napisal/-a Marcel »

lepa razlaga! Glede bata da je trapezast nisem vedel! vem da tesnilna obročka (prvi in drugi) de med sabo razlikujeta in da za prvega ni vseeno kok je obrnjen. Re�a pa je pri men 0.7 tak da bo treba menjat :D
Ni ga čez starga nemca!(motor al pa auto)
Oddaj odgovor