Ugašanje motorja in grobo delovanje

Če imate probleme, napišite in vam bomo svetovali, če imate nasvete, jih povejte tudi drugim,.....

Moderator: uredniki

Oddaj odgovor
Srsan
Hroščarski vajenc
Prispevkov: 17
Pridružen: Nedelja 24.3.2019 11:24:05
Moja vozila: 1971 - VW hrošč 1300 Motor AB 44KM Uplinjač Solex 30 PICT-2 Razdelilnik vžiga 043 905 205K Alternator
Kraj: Sevnica

Ugašanje motorja in grobo delovanje

Odgovor Napisal/-a Srsan »

Pozdravljeni.

Sicer nisem mehanik, ampak se sproti počasi učim (forumi, youtube), vendar bi za tole težavo vseeno potreboval mnenje starih mačkov :D

Avto je Hrošč 1300 44ps, vplinjač pict30-2, razdelilna kapa original z enojnim vakumom. Neoriginalna naj bi bila samo bencinska črpalka.

Simptomi:
Naenkrat se je pričelo z ugašanjem motorja v prostem teku dokler je bil le ta hladen. Naslednjič se je poleg tega tudi težko speljevalo (motor kot da ni imel moči), kasneje pa se je zgodilo, da je tudi ogret motor ugasnil v prostem teku in nekaj časa ni hotel vžgati nazaj. Po nekaj minutah in dolgem zaganjanju je s težavo vžgal, vendar je bilo potrebno dodajati plin, da ni ugasnil nazaj, motor je tudi cukal.

Ker sem sumil na predvžig sem očistil razdelilno kapo in kontakte, statično nastavil predvžig na 7,5 stopinje BTDC, vendar težava ostaja. Opazil sem, da pri hladnem motorju choke ni čisto vklopljen (na vrhu stopničk) ampak na predzadnji spodnji stopnički (kot da bi bil motor ogret). Sumim, da gre za slabo bimetal vzmet, ampak to naj bi se dalo nastaviti. Če ročno vklopom choke (zavrtim loputo za dovod zraka v vplinjaču) motor dvigne obrate in dela boljše, vendar še vedno ne dela tekoče ampak se malo trese, kot da bi se eden valj odklapljal. Tudi sliši se da tek ni enakomeren.

Če ne najdem vzroka bo verjetno potrebno narediti celoten servis (zamenjavo svečk, nastavitev ventilov, zamenjavo ali nastavitev platin, nastavitev predvžiga na stroboskop, nastavitev choke in šele potem če bo potrebno nastavitev vplinjača :? Lahko tudi nova razdelilna kapa, vžigalna tuljava, kabli itd.. Bojim se da tole zna iti v nedogled.

Ima kdo kašen predlog ali idejo kaj lahko še prej preverim preden se lotim vsega?

V primeru, da bom moral vse na novo nastaviti pa prosim za info katere so prave nastavitve za ta motor:
- katere svečke? Razmik med elektrodami na svečki?
- kolikšna nastavitev ventilov pri tem motorju?
- pravilni razmik med platinami?
- je nastavitev predvžiga na 7,5 btdc ok?
Srsan
Hroščarski vajenc
Prispevkov: 17
Pridružen: Nedelja 24.3.2019 11:24:05
Moja vozila: 1971 - VW hrošč 1300 Motor AB 44KM Uplinjač Solex 30 PICT-2 Razdelilnik vžiga 043 905 205K Alternator
Kraj: Sevnica

Re: Ugašanje motorja in grobo delovanje

Odgovor Napisal/-a Srsan »

Malo sem pregledoval forume in zasledil da se takšno obnašanje motorja lahko pojavi v primeru, če kje vleče zrak v uplinjač. Pogosto naj bi bila težava na osi ventila za gas, kjer se sčasoma poveča zračnost in noter vleče zrak in s tem naredi bolj redko mešanico.
Ko sem šel preverjat zračnost osi sem odpel vzmet za gorivo in zavrtel vzvod za gas (throttle lever) ter poizkusil premik levo- desno, sem opazil, da je na desni strani os mokra in da malo izteka bencin.
Prav tako sem je nekaj bencina izteklo iz desne luknje na sprednji strani vplinjača (leva izgleda kot da ima notri vijak brez glave, na desni je samo luknja) - če sem večkrat obrnil ročico gasa so se iz luknje videli mehurčki zraka in je priteklo več bencina.

Zaradi tega ne poskušam več prižigati avto.

Možnih razlogov naj bi bilo veliko:
- obraba pri osi ventila za gas
- težave s plovcem
- težava z ventilom za dovoda goriva (needle valve, shut off valve)
- previsok pritisk iz bencinske pumpe itd..

Zaenkrat sklepam, da je potrebno obnoviti vplinjač. Na forumih navajajo, da se lahko tudi popravi iztekanje pri osi, vendar naj bi bilo to zahtevno delo.

Ker tole presega mejo, kje si upam še kaj sam popravljati, prosim za kontakt kdo bi lahko popravil / obnovil uplinjač?

Model: Solex 30 pict 2
A7851395-B3FC-47AA-A471-255D18DDD440.jpeg
A7851395-B3FC-47AA-A471-255D18DDD440.jpeg (104.85 KiB) Videno 4514 krat
Srsan
Hroščarski vajenc
Prispevkov: 17
Pridružen: Nedelja 24.3.2019 11:24:05
Moja vozila: 1971 - VW hrošč 1300 Motor AB 44KM Uplinjač Solex 30 PICT-2 Razdelilnik vžiga 043 905 205K Alternator
Kraj: Sevnica

Re: Ugašanje motorja in grobo delovanje

Odgovor Napisal/-a Srsan »

Uplinjač obnovljen in nameščen - hvala za pomoč speedy. :D

Zamenjal sem tudi rotor razdelilca vžiga, saj je stari imel zvit kovinski kontakt. Zamenjan tudi bencinski filter ter cevke za gorivo od črpalke do uplinjača.
Iskra iz tuljave je dolga in močna (modre barve).

Ob prvem poskusu zagona sem opazil, da črpalka ni uspela potisniti goriva skozi filter. Napolnil se je samo 0,5 cm spodaj in nič več. Kljub zaganjanju (večkrat v času 5 min) se ni zgodilo nič, nato pa je samo od sebe brez zaganjanja sunkovito potisnilo gorivo skozi filter v uplinjač. :?:

Avto je potem vžgal, vendar je v prostem teku hitro ugasnil (kot bi se dušil). Če sem dodajal gas (torej pumpal) se je motor hitro odzval in je delal, vendar sem opazil rahlo tresenje oz neenakomeren tek.

Bi lahko bila težava v črpalki za bencin?
Ni mi najbolj logično, saj bi moral avto ugasniti tudi pri visokih obratih če bi bila težava samo pri črpalki in nebi bilo dovolj goriva v posodici v uplinjaču - razen če je črpalka zadolžena da potiska gorivo v uplinjač v prostem teku?

Katero črpalko priporočate, da ne preseže nazivnega tlaka vplinjača (do 2,5 psi)? Imam alternator, torej mora imeli 100mm os.
Ima kdo izkušnje s slovensko firmo PTZ in njihovo črpalko PN4377?

Rad bi enkrat uredil stvari z motorjem, da se lahko vidimo na LBT. :wink:
Srsan
Hroščarski vajenc
Prispevkov: 17
Pridružen: Nedelja 24.3.2019 11:24:05
Moja vozila: 1971 - VW hrošč 1300 Motor AB 44KM Uplinjač Solex 30 PICT-2 Razdelilnik vžiga 043 905 205K Alternator
Kraj: Sevnica

Re: Ugašanje motorja in grobo delova

Odgovor Napisal/-a Srsan »

Da posodobim temo.
Motor že nakaj mesecev dela in z avtom sem naredil nekaj 100 km. Bilo je potrebno spucati eno dizo in nato se je uplinjač lažje nastavil.

Je pa generalno še vedno občutek, da ni vse še 100%.
Ker je uplinjač 30 PICT-2 ni možno nastavljati mešalnega razmerja ampak samo dovod mešanice v prostem teku (volume control screw)in prosti tek (idle control). Ne glede na nastavitve, pa je prosti tek še vedno nemiren in obrati nihajo oz. +-50 obratov). Situacija se umiri le če povišam obrate v prostem teku nad 1000obr/min.

Drug astvar, ki jo opažam je, da je po vožnji opaziti olje na pokrovu ventilatorja, točno za termostatom na filtru zraka. Cev za iberlauf sem preveril in je cela. Nivo olja v motorju je pod zgornjo mejo in je ok. Dvomim, da so batni obročki izrabljeni, saj avto drugače dobro gre. Kaj bi lahko bilo to?
Priponke
817783AD-EFBD-4808-982F-992A42FE7E01.jpeg
817783AD-EFBD-4808-982F-992A42FE7E01.jpeg (91.95 KiB) Videno 3661 krat
0CC707DA-C534-4E00-9855-A1DC665AD793.jpeg
0CC707DA-C534-4E00-9855-A1DC665AD793.jpeg (109.44 KiB) Videno 3661 krat
Oddaj odgovor