Stran 1 od 1
"Turbo" na jermen
Objavljeno: Sobota 15.9.2007 17:33:55
Napisal/-a hrast
Premišljeval sem, če bi se dalo nardit "turbo", ki bi bil gnan z jermenom namesto z izpušnimi plini. Nekaj podobnega je izdelovalo podjetje Judson, a so ti kompeti dandanes redki in temu primerno dragi. Šlo je za "bolt-on" zadevo, ki si jo lahko brez kakih dodatnih posegov v motor namestil, gnana je bila z jermenom, turbina pa je bila med vplinjačem in vstopom mešanice v motor ("pull-through" sistem turbota). Bi bilo možno kaj podobnega izvest z uporabo turbine kakega drugega avta, ki bi jo gnal z jermenom, ali bi bila hitrost vrtenja z jermenom gnane turbine premala?
V Volkswolrld sem prebral tudi, da je pri "pull-through" sistemu turbota pogost problem neko pregrevanje, ki ga je mogoče rešiti na več načinov, eden izmed njih je z vbrizgavanjem mešanice vode in alkohola v mešanico zraka in hlapov. Bi se moral tej temi posvetit tudi pri tem "turbotu" na jermen?
Konkretno gre za 1300 motor v 1302 hrošču, ki ga mislim nabavit od soseda, ko pridem malo do dnarja... In se mi zdi nek "light-turbo" dosti bolj upravičena verzija povečanja moči kot pa nov motor z večjo prostornino. Ne bi šlo namreč za kako preveč drastično povečanje moči, kakih 60, 70 konjičkov bi pa pasalo.
Primer vgrajenega Judsona
Nekaj malega o Judsonu
Objavljeno: Sobota 15.9.2007 18:09:43
Napisal/-a smrco
Temu se tuje rece kompressor oz. supercharger, to se danes vgrajujejo v mercedes in pa mini cooper je tut recimo superchargan. Mislim da bo pri tvojem projektu problem, da ne delajo tako majhnega kompresorja ki bi bil primeren za tvojo masinco. (razen ce bi dal tolko veliko jermenico gor, da bi mel manjse obrate kompresor in delal manjsi pritisk)Prej bos nasel majhno turbino... Pa pri originalni masini moras tut mal paziti kolko je kompresija, pa se problem je ker originalni bati niso kovani, in ce pride prevec zraka v motor jih lahklo stopi. Pomojem je se vedno najboljsa varjanta da na ta blok od 1300 das kake 1800 cilindre pa bate, pa bo podobna moc. Za hrosca cez glavo zadosti. Je pa res ''zadostna'' moc zlo odvisna od vsakega posameznika, kasne ambicije oz. zelje ima. Pred kakim letom sm tudi sam bil zagret za kompresor na mojem hroscu, sicer na malo vecjem motorju. V mislih sem imel g-lader (G60 in G30)od VW ki je bil v golfih in coradotih. Princip delovanja je podoben, ampak to za sabo potegne se veliko stroskov. Moras imet uplinjac, ki je prirejen za turbino, da spreminja mesanico zraka in bencina, itd, itd... Skratka malo se pozanimaj ce se ti splaca...ce ti rata bi vsekakor rad videl kako bo stvar peljala ;) Turbino so drugace dajali ze BugCustoms-i notr in pa Kubi, malo se pozanimaj pri njih...
Veliko srece pri ustvarjanju...Sebastijan
Objavljeno: Sobota 15.9.2007 18:29:54
Napisal/-a hrast
Sej iz 40 konjev dobit 60 ni ne vem kakšen zalogaj... In bi original bati zdržali, a ne? Avto bi itak bil za vsakodnevno vožnjo, ne za kakšno dirkanje...
Objavljeno: Sobota 15.9.2007 22:27:43
Napisal/-a CRC
Mi smo dobil iz 1,6 stok motorja 130 KM izmerjeno z G-techom. Je pa glavn problem hlajenje . Ni tolk enostavn da sam gor našravfaš pa je. treba je spremenit kompletn sistem za dovajanje goriva fergi tud originaln ne bo delu, potem izpuh, elektriko, hlajenje,...
Ni enostavn niti ne pocen. Je pa za razliko od klasičnih 1,8 motorjev močnejši, dosti bolj ekonomičen(normalna vožnja 8,5l/100) in veliko bolj trpežen, ker imaš moč samo takrat ko jo rabiš.Govorim o turbini. Navadne turbine ne moreš predelat na jermen ker bi potreboval nenormalne prenose da bi jo zavrtel do 100 000 rpm, polek tega izkorišča turbina del energije iz toplote izpuha.
Kompresor je izvedljiv in exotičen ampak to ni poceni.

Objavljeno: Nedelja 16.9.2007 0:30:17
Napisal/-a eugene
Bug Customs napisal/-a: ker imaš moč samo takrat ko jo rabiš
LOL. ja ker NA motorji so obremenjeni tudi ,ko stojiš na semaforju.
Turbo motor je dosti pametneje nardit na injection in bolj ziher, recimo Megasquirt. Tako bo vsaj delal. Ne da ne obstajajo karburatorski turbo motorji samo je z EFI vse lažje in injection sploh ni tak bavbav. Mislim da se da dobit Megasquirt v kitu že za 200euro + turbina z odpada + en ohranjen 1600 in en ročen dečko si zna kaj spravit skupaj sam. Samo treba brat in iskat info po netu.
Judson pa je primitiven, vene type, kompresor. In ima zaradi tega svoj čar in ceno. Furajo ga tipi, ki se grejo nek old skool tunig. Ala okrasa in podobne scene. Ja za kakšen 1300 al 1500 bi bil zakon. Samo jaz ga bolj vidim v kakšnem pre 67 hrošču, kot v nekem 1302.
Se en star hroščev charger - pepco:

Objavljeno: Nedelja 16.9.2007 23:51:56
Napisal/-a eugene
Vidiš bakelitne plošče v levemu:

Objavljeno: Ponedeljek 17.9.2007 7:38:29
Napisal/-a hrast
eugene napisal/-a:Judson pa je primitiven... Ja za kakšen 1300 al 1500 bi bil zakon.
Glih nekej takega bi blo pravo, ja...
Torej, če sm prav razumel, če dobim kak manjši kompresor, ga komot uvrstim med frgazer in mašino, al bom mogu še kej drugega spreminjat?
eugene napisal/-a:Vidiš bakelitne plošče v levemu:
Ne vem, kaj naj gledam...

Objavljeno: Ponedeljek 17.9.2007 10:46:38
Napisal/-a smrco
Se frgazer bos mogu zamenat...rabis tazga ki spreminja mesanico zraka in bencina. Od ksne petke turbo bi pomoje sov, nism pa 100%

Al pa ce se originala predela.
Objavljeno: Torek 18.9.2007 1:22:52
Napisal/-a eugene
Objavljeno: Torek 18.9.2007 11:08:09
Napisal/-a hrast
Sm mal prečesal net, pa sem ugotovil tole:
Enpar Avstarlcev ma not kompresor od Toyote MR2 (SC12 se mu mnda reče), pa dela. Ne vem, kolk j etega pr nas na odpadih oz. rabljenega za dobit, sam je vredno probat.
Tema na TheSamba.com
Nekje sm prebral tudi, da en uporablja na superchargerju od R5 turbo frgazer, pa očitno dela. Bomo tud to nekje poiskali, ko bo cajt...
Drgač bo pa najprej padla najbrž mal večja prostornina pa druge odmične gredi pa auspuh bo pomoje treba dat drug... Če bo pa to premal, bomo pa še kej zravn namontirali...
Hvala vsem za razjasnitev pojmov...
Pa LP
Objavljeno: Torek 18.9.2007 16:13:06
Napisal/-a eugene
Kolegu se valja en mercedesov kompresor. Ima polomljene nosilce in neki je bil že varjen, a kilometrov nima dosti. bil pa je na 2.0 oz 2.3 mašine. Lahko povprašam za koliko bi ga dal. Pa kupiš bate in cilindre 1.6 od bug customs. samo mašino razdret in jo dobro nardit potegne za sabo kup stroškov. Gred verjetno na novo, glave. Pol vprašanje kaj je z blokom. Prisilno filat motor ni lahko. Kakšen side draft dellorto se da predelat za turbo oz kompresor. Karburator za turbo mora pač met nek način obogatitve mešance, ko zraste pritisk na vsisni strani. Če je mešanca revna temperatura zgorevanja preveč naraste in takrat nastanejo problemi. In hrošč je iz fabrike naštiman da teče bolj na bogato mešanco lih zaradi hlajenja. To je poleg nizkega kompresiskega razmerja tudi razlog za bolano porabo.
Objavljeno: Torek 18.9.2007 16:33:46
Napisal/-a hrast
Ko bo avto moj (še ni, zbiram €), in se ga bom lotil, te kontaktiram...
Objavljeno: Petek 28.9.2007 14:21:26
Napisal/-a B.S.T.
Od mece kompresor je za 1.3-1-6 motor čist prevelik. Nikoli ne boš
rabil toliko zraka na tako majhnem motorju. Za takšno povečanje moči kot jo
imaš v mislih, se raje drži NA motorja- veliko ceneje. Sam delam
2.0 t-1 z eaton m-45 chargerjem, motec ECU, itd,... Če želiš da ti bo taka
zadeva delovala potem pripravi 4000-6000 eurov. Za kakšne dodatne informacije me pokliči, pa ti z veseljem pomagam. 040212946- veso
Objavljeno: Torek 5.2.2008 17:05:48
Napisal/-a Klemen Klemen
Objavljeno: Četrtek 16.10.2008 11:44:01
Napisal/-a eugene